AC3D 4 kézikönyv

Objektum létrehozása
2.2.1. Sokszög/sokszögvonal/vonal
Sokszög/sokszögvonal/vonal létrehozásához minden pont meghatározását egy kattintással végezheti el, majd kettős kattintással vagy jobb egérgomb kattintással fejezheti be. A felület típusa később a control panel alján változtatható maeg.




Ezek az objektumok egy pontlistából és egyetlen felületből állnak. Azok a felületek, amelyek több ilyen típusú objektumból állnak, összegyűjthetők egyetlen objektumba az Objektum -> Egyesítés paranccsal.




Sokszögeket 3 vagy több pontból is létrehozhatunk, ezeket háromszögekké alakíthatjuk a Felület -> Háromszögesít paranccsal.




Vonal vagy sokszög rajzolása lehetséges különböző ablakokban is, ezáltal nem-sík felületeket hozhatunk létre. Vonalak esetében ez hasznos, de nem helyes olyan sokszögeknél, amelyek minden pontja azonos síkban helyezkedik el. Hibás sokszögek, pl. olyan sokszögek, amelyeknek kevesebb mint 3 pontja van megadva, cyan színben jelennek meg. Azok a felületek, amelyek egymást keresztező éleket tartalmaznak, piros színűek lesznek.




A képen egy gömbrészlet látható, amelyből pontokat töröltünk. Csak kétpontos sokszög felületek maradtak. Ezek eltávolíthatók az Objektum -> Felületoptimalizálás paranccsal.



A képen egy négy pontból álló sokszög látható, és a pontok úgy helyezkednek el, hogy két él átfedi egymást. A pontok mozgatásával elkerülhető ez a probléma.



Olyan alakzatok rajzolásához, amelyeknek valamelyik pontja egy meglévő alakzat pontjával azonos pozícióban helyezkedik el használja a "közelihez" funkciót. A kapcsoló az AC3D ablak bal alsó sarkában található. Ha ez be van kapcsolva, a következő rajzolt pontot a legközelebbi rajzolt ponthpz "igazítja" (abban az esetben, ha a pont a meghatározott tartományon belül helyezkedik le).

2 3