2.1.1. Domborításszög
Minden AC3D objektumnak van egy domborításszög tulajdonsága. Ez az Eszközök -> Objektum tulajdonságok -> Szerkesztő ablakban állítható be. A domborításszög fokokban határozható meg és arra szolgál, hogy az objektumban a mellette fekvő felület "puhán igazítható" legyen, a felületmerőlegesek átlagát számolva.
Azok a felületek lesznek puhák, amelyek a meghatározott domborításszögön kívül esnek.
Ha a domborításszög 0 fokra van állítva, a felületek megjelenítése sík lesz. A 180 fokos domborítási szög minden felületet puhára állít.
Egy felülettípus "síkra" való állításakor a felület sík árnyékolású marad. A felület smooth (puha) típusú beállítása lehetővé teszi a domborításszög beállításának érvényesülését.
Például: ha egy henger összes felületét puhára állítjuk, a domborítási szöget pedig nullára, minden felület síkként jelenik meg.
Ha a domborítási szög = 45°, a henger élei "egymás mellé kerülnek puhán", de a végeredmény sík , mert a köztük levő szög és az élek 45 foknál nagyobbak.
Domborítási szög = 91° A henger oldalai é síkjai most már puhák.
Az "1old", "2old" gombokkal beállítható, hogy a felületeknek egy vagy két oldaluk legyen. Ha egy felület 1 oldalú, csak egy oldalról látszik. Az alábbi kép ezt a tulajdonságot mutatja be:
Ez a modell 3 objektumból áll: zöld négyzet, piros négyzet, kék ellipszis. A piros négyzet 1 oldalúra van állítva, vagyis csak szemből látható. Olyan objektumok, mint a gömb és a téglatest, amelyeknél nem fontos a belső felületek megjelenítése, a sebesség optimalizálásának érdekében 1 oldalú felületekként jönnek létre.
2
|