AC3D 4 kézikönyv

Szerkesztés
 
 
  • Mire használható a 3dRooMaker-ben az Ac3D?
  • Inivis megállapodás
  • Magyar forgalmazás
  • 1.1. AC3D bevezetés
  • 1.2. AC3D terminológia
  • 1.3. Ablakok/nézetek
  • 1.4. Control panel
  • 1.5. Eszköz
  • 1.6. 2d nézet
  • 1.6.1. A rács
  • 1.6.2. Háttérkép használata
  • 1.7. 3d nézet
  • 1.8. Segítség

  • 5.1.5. Csökkentés
    Ezzel a funkcióval a pontok (felületek) számának csökkentése érhető el, miközben az eredeti objektum formáját igyekszik megtartani. A bonyolult objektumok esetében hasznos megoldás a renderelés gyorsítására, ill. helymegtakarításra. Ez a funkció abban az esetben is használható, ha különféle objektumokat hozunk létre különböző távolságokról (Lod = level of detail - részletezési szint). Pl. egy gépkocsiról készült objektum közelről teljes részletességgel, minden felület felhasználásával mutatható be, míg távolról egy sokkal egyszerűbb felületet célszerű használni, ezáltal értékes időt takarítva meg.






    Egy célzott százalékszámmal meghatározható a megmaradó pontok aránya, pl. ha egy objektumnak 100 pontja van és 80%-ot határozunk meg, a végső objektum 80 pontot fog tartalmazni.




    Az eredeti objektum megtartható vagy felcserélhető az új objektumra. Ha az eredetit megtartjuk, az új objektum azonos pozícióban készül el és a program kijelöli. PL:







    732 felület, 376 pont




    40%-os csökkentéssel az eredmény:



    276 felület, 150 pont. 456 felületet takarítottunk meg.
    A Csökkentés ablak továbbra is látható marad annak érdekében, hogy különféle csökkentésmértékekkel próbálkozhassunk. (Használja a Szerkesztés -> Visszavonás parancsot az előző állapothoz való visszalépéshez.)