AC3D 4 kézikönyv

Szerkesztés
 
 
  • Mire használható a 3dRooMaker-ben az Ac3D?
  • Inivis megállapodás
  • Magyar forgalmazás
  • 1.1. AC3D bevezetés
  • 1.2. AC3D terminológia
  • 1.3. Ablakok/nézetek
  • 1.4. Control panel
  • 1.5. Eszköz
  • 1.6. 2d nézet
  • 1.6.1. A rács
  • 1.6.2. Háttérkép használata
  • 1.7. 3d nézet
  • 1.8. Segítség

  • 5.3.10. Konvex objektum/felület létrehozása
    Ez a művelet a "konvextest" technikát alkalmazza új objektumok létrehozására, amelyek körülveszik a kijelölt pontokat. Nagyon hasznos komplex objektumok összeillesztésében vagy bonyolult alakzatok egyszerű létrehozásában.




    A fenti két képen működés közben láthatjuk a funkciót úgy, hogy egy hengert illeszt össze egy téglatesttel. Az új objektum minden esetben "sík" árnyékolású, de megváltoztatható a Control panel Smooth billentyűjére való kattintással. Annak következtében, hogy ezzel a művelettel mindig új objektum jön létre a pontok a régi objektumokkal nem megosztottak. Ha a teljes alakzatot simára (smooth) szeretnénk állítani, az objektumot egyesíteni kell (Objektumegyesítés), majd a duplikált pontokat törölni (Objektum -> Pontoptimalizálás).




    A második példa több egyszerű objektumot mutat be. Ebben az esetben egy repülőgép törzsét hozzuk létre az egyszerű alakzatokból. Az objektumok ellipszisek és egy egyszerű piros színű téglatest. Bármilyen AC3D objektum használható ilyen módon, legyen az vonal vagy sokszög.




    Pontosabb körvonalakat úgy kaphatunk, hogy ezeket az alakzatokat háttér kép előtt hozzuk létre.




    Miután létrehoztuk a konvex felület/objektumot:




    A képen a törzsobjektum látható, amelyet az egyszerű alakzatokból hoztunk létre. Az eredeti objektumok oldalához igazított a program, miközben az eredeti objektumok továbbra is megmaradtak.





    Fontos: az így létrehozott test teljesen konvex. Ez azt jelenti, hogy teljes mértékben "belül van" a körülvevő testben, és az új test objektum és nem lesz egyetlen pontja sem, amely az előző objektummal azonos lenne.





    Ezzel a művelettel 2d-s konvex testek is létrehozhatók, így az összes kijelölt pont azonos síkban helyezkedik el. Ha nem, 3d-s objektum jön létre.